söndag 6 april 2008

Tygfynd i Malmö

Igår var det symässa i Malmö och vi tog en familjeutflykt tillsammans med min mamma. Jag gick direkt till E-slöjd och gjorde av med nästan hela budgeten.

Det blev en synfoni i gult och orange, mina favvofärger tillsammans med grönt och turkost.

Lite turkost o blått till en tröja till killen och en bit beige randig som ska bli mössa matchad till POP jackan som syns i inlägget om utelek-byxorna.

Jag hittade även två små stuvar av rosa randigt som är tänkt till mössor. Det djurmönstrade hittade maken o han tyckte att V behöver en pyjamas som matchar djur-temat i hans nya rum.
Självklart åkte vi till Stoff och stil också, trots att jag nyss beställt därifrån (fick tygerna förra fredagen) Men det var ju vissa saker jag glömt (overlocktråd o det prickiga) och andra som inte fanns (det ljusa bladmönstrade och gula velouren). Sen behöer vi snart nya gardiner till nya rum i huset o d måste maken vara med och välja o tygerna bör ses live.

Viskosjersey med blad o glittereffekt som ska bli tunika och linne med glittereffekt som ska bli byxor till.

Bomull med tryckta prickar i brunt o grönt. Tänkt att bli klänning någon gång, kanske som födelsedagspresent till våra vänners tös? Den gula velouren ska bli sol-applikationer på solhattar o byxor o aliens mm. Den är bara heelt underbart gul!

Detta ska bli gardin i vårt nya sovrum har jag tänkt.

3 kommentarer:

Carolina sa...

Härliga tyger!
Vi missade S&S med en halvtimme ;(

Bibabba sa...

Carolina: Vad trist. Vi var där i 2 timmar :-D Ällskar den affären, men i slutänden stod jag o plockade bort lite sybehör, garn o mönster jag tänkt köpa för att få ner summan lite...

Sarah sa...

Hej, oj så många fina tyger du köpt! Det är stoff o stil velouren som jag sytt hoodien av! Synd att jag inte visste att du skulle dit då hade du fått köpt några saker åt mig som inte säljs på nätet!