söndag 24 februari 2008

Nya Hemlissvar

Hemlis # 3 är igång. Här är mina uppdaterade svar.

Vilka färger gillar du?
Grön (mer åt det gula hållet tex lime eller avokadogrön) orange, turkos, brun, gult, naturfärger

Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön?
Jag har en son som är 15 månader och drar storlek 86 i kläder. Huvudomfång 49 cm.

Pojk och flickfärger eller unisex?
Unisex

Retro eller inte?
Gillar retro mer och mer, helst om det är djur/figurmotiv.

Vilka tyger syr du helst i?
Velour, trikå, fleece, linne, manchester

Är det några tyger du absolut inte gillar?
Skulle väl vara möbeltyger då.

Syr du helst till barn eller vuxna?
Just nu mest till barn, men jag syr gärna till vuxna oxå.

Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt?
Mycket kläder, haklappar, hattar. Snart blir det även gardiner, kuddar o sängkläder till vårt övervåningsbygge. Valter ska få eget rum, så det blir djur-tema i hans rum.

Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat?
Jag utgår från färdiga mönster som jag oftast ritar om för att bli mer personliga. Mina skallror o haklappar är helt egenkonstruerade.

Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning?
Prenumererar på Ottobre, har köpt enstaka nummer av Kreativa Kvinnor

Hur länge har du sytt?
Sen barnsben. Mamma är utbildad sömmerska.

Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Inte riktigt avancerad, men nästan. Jag har inte tid att sy tillräckligt mycket för att bli avancerad.

Favoritgodis?
Saltlakrits o choklad.

Musiksmak?
Nora Jones, Sarah McLachlan, Josh Groban, Tracy Chapman o liknande, gillar främst lugn musik.

Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material?
Nej

Annan hobby?
Göra smycken av pärlor, sjunga

Samlar du på något?
Ja gossedjursfår. Jag o sonen har en gemensam samling som närmar sig 20 st.
Sen måste jag väl säga tyg också, eftersom jag köper betydligt mer än jag hinner sy av.

Kaffe eller te?
The.

Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske)
Mest modernt, men som jag skrev innan gillar jag retro mer och mer.

Vintage/Romantiskt?
Ja, ibland.

Nytt eller doredo?
Nytt

Plast eller naturmaterial?
Naturmaterial

Pastell eller färgglatt?
Färgglatt

Syr du bara med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin?
Jag har en vanlig huskvarna, samt är nybliven ägare till en PFAFF Coverlock 4862 som är kombinerad overlock/coverlock.

Inga kommentarer: