måndag 3 mars 2008

Planering inför Valters nya rum

Vi håller på och inreder övervåningen på vårt hus. När den är klar ska Valter äntligen få eget rum. Temat i hans rum är vilda djur. Det är tapet med giraffer, en underbar bård med giraffer, lejon, elefanter o krokodiler. Som grädde på moset finns det även ett tyg som matchar bård o tapet.





Jag blir så glad när jag ser tyget och har planer på att sy en gardinkappa, ett påslakan i vitt med en "rand" i detta mönstrade. Det som blir över sen ska bli applikationer på kuddar i olika färger som ska utgöra myshörna/gästsäng (föräldrasäng??)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har Valter för midjemått?

/Hemlisvännen

Bibabba sa...

Efter frukost mäter knubbisens midja 52 cm/Clara

Anonym sa...

Tackar!

/Hemlisvännen

Anonym sa...

Såg din kommentar i min blogg. När det gäller tyget kan du ju testa att maila en bild på klänningen till Jofotex. Om de har tyget kvar kan de kanske skicka. De har hjälpt mig så förut.

Och mönstret kan jag kanske hjälpa dig med. Fast det finns bara i tre storlekar, minsta i 92 cl.

Du kan ju maila mig!
//Thea