tisdag 13 november 2007

Gamla alster

Alienskallror
Det började med att jag såg en velourskallra i en affär o tänkte att jag kunde sy liknande själv. Den första var present till en granne och sen har beställningarna droppat in. Skallrorna sys av spillbitar av velour och har en stoppning av vadd och 3 olika upplevelsemateral. De kan göras 20 cm i diameter och större. Hänget är valfritt, men jag tycker det är praktiskt att kunna hänga dem i vagnen/över skötbordet/i bilen.











Mössor
Jag syr mössor i trikå, velour och fleece. De kan göras runda eller med en eller två knutar. Jag funderar på om man inte skulle kunna göra med tre knutar också, men har inte provat ännu. Inom de närmsta dagarna kommer min senaste tygbeställning dimpa ner i lådan o då ska jag sy vintermössor i fleece i modell som går ner över öronen. Alla mössor utan knut görs helt vändbara så att man år två mössor i en - smart.

1 kommentar:

Linda sa...

Vilka söta skallror - synd att man inte har nån bebis som skulle uppskatta det längre.