söndag 31 augusti 2008

Bibabba har världspermiär

Jag har ju fått mina nya namnband o de är superfina. Det första jag sydde var denna tröja av små stuvbitar från E-slöjd. Tyvärr blev ärmen lite för kort, så jag behöver ha lite enfärgad blå att sätta som mudd. Mönstret till tröjan är ett omarbetat mönster från Ottobre. Jag provade en ny grej o sydde fast ärmarna med flatlock för att likna topcover sömmar. Det blev ju inte helt platta sömmar, men mycket snyggt. Ännu snyggare hade det blivit om jag haft en blå tråd i stället för den turkosa, men man kan inte få allt här i världen. Dock blev coversömmen i fållarna superbra, jag trädde precis som jag brukar o hade samma nålar o tråd mm. Skillnaden var att jag sydde långsamt och utan avbrott för att dra nålar (kunde göra det i farten).

Inga kommentarer: